SIDOR

7 juli 2008

Ännu ett par...

För några dagar sedan stickade jag färdigt ännu ett par sockar. De är stickade efter februarimönstret i sockklubben, sockor med falska flätor. Men som vanligt så stickade jag från tårna och upp eftersom jag tycker det ger mycket bättre resultat. Enligt min mening blir tån på sockan mycket finare, det är lättare att göra den precis lagom stor i foten samt så behöver man inte bestämma sig för hur högt skaftet skall vara förren man är precis där.



Jag är riktigt nöjd med det färdiga resultatet. Garnet jag använde är det jag färgade för ett tag sedan, jag tycker att färgen påminner mycket om den färg som havet har när man är utomlands... så där härligt blågrönt. Och precis det härliga havet skall jag om några veckor bada i vid Italiens kust.

8 kommentarer:

  1. Vad fint det blev med ditt garn! Färgen är verkligen som medelhavet... Hur gör du när du stickar från tån? "Vänder" du bara på beskrivningen eller har du ett speciellt?
    / Kram

    SvaraRadera
  2. Carin.
    Ja jag vänder bara på mönstret när jag stickar från tån... om det är sånt mönster som jag tycker ser ut att kunna "vändas". Jag har en jättebra beskrivning på hur man börjar och lägger upp för tårna. Jag kan skicka över den till din mejl om du vill?!?

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jätte fina strumpor och underbar färg. Måste vara roligt att även ha färgat garnet själv.

    SvaraRadera
  4. Tjo! kom på att vi måste planera mina kjolar lite med:) när du har tid för det. tror jag vet vilken modell jag vill ha. har nått liknande hemma så kan ju visa den för dig när du kommer hit! Tack för hjälpen ikväll! pusspuss

    SvaraRadera
  5. Räknaren ja... jag erkänner. Det var inte jag som fick dit den, det var min fjortonåring. Försökte själv tre gånger innan jag gav upp. Men det var något med inloggningen... jag trodde det var inloggningen till min blogg, men man skulle nog hitta på ny. Hmm, ska kolla med dotter när hon kommer hem. Jag återkommer.
    /Kram

    SvaraRadera
  6. Och ja, du får jättegärna skicka sockbeskrivningen. guslecar@student.gu.se

    SvaraRadera
  7. Ännu ett par, du är helt enkelt skitduktig!!!Kul att se dem färdiga-såg ju den omtalade tån när du var hos mig...Tror jag fattade hur du menade men...jag är obildbar. Behöver göra samtidigt och det får väl bli när våra garn är färgade och torra? Skicka gärna beskrivningen till mig innan om du vill (jobbmailen kollar jag fortfarande ibland. Fy skäms på mig va?).
    Hinner vi ses innan resor?
    Eva

    SvaraRadera
  8. Det blir nog tajt om du inte är hemma de närmaste veckorna, men hör av dig om du hinner. Sen åker ju vi oxå...Nja-om inte vi hinner nu kan vi väl se det som fortbildning en dag när skolan börjat? Dokumentera allt så kanske vi får användning av det i höst? ;)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!