SIDOR

6 februari 2013

Tripp, trapp, trull

Tre likadana klänningar har det blivit, två av dem skall till två systrar och den tredje med matchande leggins skall till en annan tjej. Sedan jag lade upp bilder på en tunika och leggins i just de här tygerna har jag fått in mycket förfrågningar på kläder i de här två tygerna, och det var de här två beställarna som hann först. Nu är det bara en liten bit kvar av det brun/röda dalahästtyget och det är slut hos leverantören. Men ibland kommer det in mer... det hoppas jag på då det har blivit en favorit hos både mig och mina kunder!
 
Klänningarna är sydda i storlek 86/92, 98/104 samt 110/116. Legginsen är i storlek 110/116, mönster på leggins i den storleken hade jag inte innan så det var att plocka fram ritblocket och göra ett mönster. Jag har valt att sätta mudd i midjan även på mina leggins, på det viset kan barnen ha dem längre så det inte blir någon resår som sitter åt runt midjan.
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!