SIDOR

5 februari 2013

Rosa+rött = snyggt

När jag ser tyger som är rosa och röda kan jag inte låta bli att tänka på att man brukar säga att rosa och rött inte passar ihop, att de skulle skära sig. De här två tygerna är ju så snygga! Fordonstyget har jag ju sytt i rätt mycket vid det här laget, så det är ju ingen nyhet. Däremot har jag inte sytt något i det rosa flugsvampstyget, men ni har ju sett det trycket i en del andra färgställningar tidigare. Det är alltid lite extra roligt och spännande att sy i ett tyg man inte sytt i innan, samtidigt som jag tycker det är jobbigt att klippa första bitarna ur ett tyg. Tänk om det bllir en stor favorit, och så är det snart slut...  Snyggt blev det i alla fall, båda klänningarna. Roligt med klänningar som matchar varandra men ändå är olika. Nu ska ju dessa klänningar till olika kunder, men det blir ju ett matchat blogginlägg i alla fall.
 
Flugsvampsklänningen är sydd i storlek 74/80, har inte sytt klänningar i den storleken innan så det blev att rita nytt mönster. Fordonsklänningen är storlek 86/92.
 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!