SIDOR

28 juni 2012

Färgglada karameller

Nio klänningar i tre olika storlekar (86/92 - 110/116) har det blivit till Bergveckan. De här tygerna är stora favoriter hos mig, och jag tycker de gör sig lite extra bra som klänningar. Bland annat för att motiven på tygerna är lite mer traditionellt "pojkiga" med fordon så som grävmaskiner, traktorer, lastbilar och helikoprar på de två översta och verktyg så som såg, hammare och hörselskydd på den nedersta lila klänningen.

Alla tre klänningar har ärmar som bryter av mot tyget, smal vit/svart randiga.  När det gäller kantband och täcksömmar har jag gjort lite olika, på den lila blev det svart som matchar bra till de randiga ärmarna. Medans jag till den rosa valde att plocka upp det röda i trycket till kantband. På den gröna, överst här på bilden valde jag att bryta av helt med turkosa. Det är en kombination som jag blev mycket förtjust i, och jag kan avslöja att det även finns matchande bodys till två utav de här klänningarna. Snygga syskonmatchningar som jag får visa i ett annat inlägg. 

Mönster:
Egna, i storlek 86/92, 98/104 och 110/116

Sämst just nu:
Att sommarvärmen aldrig tycks hitta hit...

Bäst just nu:
Att två av klänningarna redan hittat hem till två söta systrar, som midsommarklänningar.

4 kommentarer:

  1. Så söta! Btw. känner du till spoonflower? Där kan man designa och beställa egna tyger. :) Bara ett tips, om du någon gång får brist på tyg. http://www.spoonflower.com/spelunks?type=&q=children&x=0&y=0

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad roligt att du hittat hit och tagit dig tid att kommentera! Ska kika in till dig nu.

      //Jenny

      Radera
  2. Hej :) Underbara klänningar, vad kostar dom i storlek 110/116?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack! De kostar 280 kr.

      //Jenny

      Radera

Tack för att du lämnar en kommentar!