SIDOR

27 juni 2012

Nu blommar det igen!

I och för sig har det väl blommat här hemma i trädgården sedan tidigt i våras, men nu var det ett tag sedan jag skrev om det här på bloggen. Sommarvärmen har inte hittat hit ännu men pionerna och jasminen har slagit ut nu ändå. När vi flyttade in här för tre år sedan fick vi tre olika pioner av nära och kära, just den som är på bilden är ovan fick vi från mannens moster A. Jasminen luktar helt ljuvligt, och för mig betyder blommande jasmin att min mamma fyller år, men det är ju inte förrens i nästa vecka. Är det så att jasminen är tidig i år, vilket jag inte tycker den borde vara i den här kylan? Eller är det helt enkelt så att minns lite fel från min barndom?  E tycker i vilket fall att de luktar gott och sitter mer än gärna vid busken och plockar av blommorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!