SIDOR

29 april 2008

Härliga papperspärlor!

Ikväll har jag sysselsatt mig med att göra papperspärlor, riktigt roligt! Idén har jag fått från min arbetskamrat skapasaker och vi har även gjort sådana på elevensval i veckan... kolla in den bloggen.
Så här fina blev pärlorna, nu skall jag bara sätta mig och göra ett fint halsband av dem. Bild kommer senare.
















Ska även passa på att tacka för de fina stickmarkörerna jag nu äger. De fyrkantiga har jag vunnit av Mia på påsktävlingen hon hade. De runda på den andra bilden fick jag igår av min arbetskamrat skapasaker, hon hade gjort ett gäng jättefina och jag fick välja ut några till mig.
Tack båda två... de kommer komma väl tillpass i kommande stickprojekt.

5 kommentarer:

  1. Det ser spännande ut med papperspärlorna. Och vilka häftiga markörer. Nya grejer för mig.

    SvaraRadera
  2. Roligt roligt! Skall bli kul att se det färdiga halsbandet!

    SvaraRadera
  3. Visst får man lite ont i fingrarna eller hur? Jag är fortfarande öm. Men det var kul idag när man såg hur fina saker eleverna gjorde när de blandade in lite "köpepärlor" också. Jag satt och trädde mina pärlor till frukost i morse, det tog aldrig slut, blev två jättelånga halsband. Tyvärr höll det bara halva dagen för jag knöt för löst, och på sytråd. Gör inte det. Ska fixa det ordentligt snart.
    Eva

    SvaraRadera
  4. Hej tjejen, jättefina pärlr, spännande, jag vill lära mig! Instämmer med Angelina, ska bli jättekul att se dom live sen.
    Kram Anni

    SvaraRadera
  5. Å såna där pärlor har jag gjort någon gång, minns hur de känns. Fina!
    Nu ser jag fram emot ett blogginlägg med färgade garner ;) (ingen press!)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!