SIDOR

6 juni 2013

Virkade rutor

Jag virkar på lite rutor mellan mina bläckfiskar, så någon gång ska jag väl bli klar med filten som jag påbörjade för över ett år sedan. Det är ett bra projekt där man kan göra några rutor när man har lust. I samband med den här filten har jag klurat mycket på olika färgkombinationer, då jag tänkt göra en filt till bebisen i magen. Till slut tror jag att jag kunde bestämna mig, men det är svårt för det finns så många olika fina kombinationer. Jag beställde i alla fall tio olika färger (+några extra ifall jag skulle ångra mig), och så behövde jag påfyllning av garn både till filten jag håller på med och bläckfiskarna. Så det blev rätt många nystan till slut! Mandarin petit som är mitt favoritgarn när det gäller virkning blev det även nu.

Nationaldagen har firats med flagghissning, god fika och familjemys. Vädret har varit helt fantastiskt fint! Jag har jag tänkt lite extra på min farfar idag, som lämnade oss för fem år sedan. Det är även precis fem år sedan jag tog min lärarexamen, och igår tog lillasyrran sin examen. Tiden går fort! Syster har haft examensfest ikväll i Göteborg, vi hade ju inte möjlighet att åka dit nu så det får bli firande av henne när hon kommer hit nästa gång.

Nu är det nog dags att försöka sova. Det är betydligt svårare att somna om kvällarna nu när jag vilar hela dagarna, och inte sover jag speciellt bra om nätterna heller. Längtar efter att få gå och lägga mig riktigt trött, men den tiden lär ju komma om några månader... Om jag minns rätt från när E var nyfödd ;-)

1 kommentar:

  1. I like what you guys are up too. Such clever work and exposure!

    Keep up the amazing works guys I've incorporated you guys to my own blogroll.

    Also visit my site :: best website hosting - ukbesthosting.info -

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!