SIDOR

23 maj 2013

Bläckfisken "prinsessan Estelle" och neonatal i Karlskrona

Den här bläckfisken blev klar i går. Kronan hade jag färdig sedan några dagar då jag provvirkade den när jag översatte ett danskt virkmönster. Är du sugen på att göra en egen liten prins eller prinsessa hittar du mönstret här.

LADYJEN DESIGN: Prins-/prinsesskrona till bläckfiskarna

Är det så att du virkar efter detta mönster vore det roligt om du lämnar en länk nedan i kommentarerna så kan jag få se hur just din blev!

Sedan ska jag även passa på att berätta att neonatalavdelningen i Karlskrona har tackat JA! till att ta emot bläckfiskar. Jätteroligt tycker jag såklart! Jag kommer vara ambassadör och så är en släkting till mig, som arbetar på avdelningen, ansvarig mottagare. Så nu behöver vi hjälp med att virka bläckfiskar. För mer info, kika in här!

Att jag vill vara med och bidra till det här projektet beror bland annat på att vår son E ville titta ut alldeles för tidigt för lite väl två år sedan. Men vi hade tur, det gick att stoppa honom, så han stannade kvar i min mage tiden ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!