SIDOR

24 januari 2013

Röd/vit prickigt!

 Ibland blir plaggen så bra som man ser de framför sig i huvudet, och har man tur så blir de ibland ännu lite snyggare. Det här var ett sådant tillfälle. Jag är så nöjd med bodyn, det är snyggt med de randiga ärmarna som bryter av med det prickiga och sen blev det verkligen det lilla extra med olika färger på kantbandet. En kombination som kundet hade önskemål om. Jag har redan klippt ut ett gäng body till som skall bli något liknande.

Sen till tröjorna, som jag först tänkte kunde bli lite tråkiga när hela tröjan är i samma tyg. Men jag gillar även dem. Det röd/vit prickiga tyget är så fint och tröjorna blev stilrena och läckra med de turkosa kantbandet.

Det måste helt enkelt bli något plagg till mig i det här tyget, skall bara bestämma vad för plagg... Funderar på om jag enbart fick välja att sy i ett tyg resten av mitt liv, då är det möjligt att jag skulle välja just det här tyget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!