SIDOR

4 juli 2012

Stickcafé på Hinsekinds loge och lite bilder från utställningen där

Igår kväll var det dags för stickcafé på Hinsekinds loge, och i år kunde jag vara med. Har tänkt att jag skulle åka dit om åren innan men det har alltid varit något annat som dykt upp så att jag inte fått ihop det. I år fick jag även med mig två kompisar från byn, och det gjorde så klart kvällen ännu roligare. Under kvällen kunde man gå en kort kurs i hur man gör kvastskaftvirkning, vilket jag så klart gjorde. Det är ju alltid roligt att lära sig nya saker!

C är i gång för fullt. På varannat varv drar man upp maskorna på kvastskaftet, på varvet tillbaka binder man ihop fem öglor i taget. Så här fortsätter man sedan hela tiden.

1,5 varv är gjort på min virkning, det bygger verkligen snabbt på höjden. Kanske något som skulle passa i skolslöjden?

Fyra varv gjorda...

Flitiga med sina stickningar och virkningar. Vad roligt det är att se vad andra håller på med för projekt.
 Förutom stickcafé på Hinsekinds loge är det utställningar där. Här nedan kommer lite bilder från utställningen. Helt klart värt ett besök, öppet 12-19 på helgen och 14-19 vardagarna under Bergveckan.

Fin glaskonst i form av tuppar och hönor.

Får det lov att vara en prinsesstårta? Även detta är glaskonst.

Glaskulor hängande i fönstret.

Finns även en del sytt...

... och virkat...

... och träslöjdat.

Fina plåtburkar i många olika storlekar.

Titta gärna in i morgon igen! Då kommer det troligen vara ett inlägg om Lädja gamla skola, där jag har mina barnkläder. Sen funderar jag på hur jag skall få in alla fina utställningar under just den här veckan då Bergveckan pågår, antingen får jag väl fortsätta även efter att årets Bergvecka är slut eller så får det bli flera inlägg per dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!