SIDOR

16 maj 2012

Hängselbyxor


Fick en förfrågan från en kund om jag kunde sy ett par mjuka hängselbyxor, hon gillade modellen men hade bara hittat i jeans i butikerna. Klart att jag kunde. Roligt att få sy något nytt, när man får tänka lite mer och rita nytt mönster. Eftersom det blev nytt mönster ville jag provsy och testa plagget ordentligt innan jag syr till kunden. Tur att min E är nästan lika stor som kundens dotter :-) Så E fick sig ett par nya byxor. Tyckte det passade bra med verktygstyget till ett par hängselbyxor, så det fick det bli! E gillade dem så mycket att han tog sina två första steg mellan mamma och pappa i dem.

Mönster:
Mitt egna mönster i storlek 86/92

Bäst just nu:
Att lägga energi på att rita ett nytt mönster, och att det blev riktigt bra. Sen såklart att E har tagit sina två första steg!

Sämst just nu:
Kan nog inte komma på något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!