SIDOR

24 mars 2012

Underbara vår!

Igår var en sådan dag som man längtat efter länge. Det var helt underbart vårväder, och efter en förmiddag inne hos en kompis på barnklädesparty tillbringade vi resten av dagen ute. E tyckte det var så härligt att få vara ute utan tjock overall, nu kunde han ju krypa runt och utforska en helt (för honom) ny värld. Och han gillade det han såg, fanns ju så mycket att titta, känna och framförallt smaka på... Jag planterade massa blommor, tyckte jag köpte massa men ändå kändes det inte som det räckte så det blir en runda till blomaffären även idag. Självklart fick jag hjälp av E, han drog upp påskliljorna jag satt ned, plockade av blommorna på penséerna och grävde i jorden med sina små fingrar.

På eftermiddagen var snickarna färdiga, så de tog sitt pick och pack och körde. Känns konstigt att de inte ska vara här mer efter flera månaders arbete på övervåningen. Så nu är det verkligen inte mycket kvar av renoveringen. Ska se om det kan läggas in lite nya bilder senare idag.

Nu skall vi göra oss iordning för att åka till stan och hämta min syster vid tåget, sedan blir det en dag på stan med förhoppningsvis lite shopping. Mannen och hans bror är ute och jobbar i skogen idag, förhoppningsvis kommer de en bra bit med veden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!