SIDOR

24 juni 2009

Glömde kameran...

men har blivit en hel del gjort ändå. Bilderna får jag lägga upp till helgen.
Midsommarfirandet var mycket lyckat, var hemma hos Annimade precis som förra året och vi hade det riktigt bra. Passade även på att fira henne eftersom hon snart fyller år. Och om ni inte har sett de helt underbara valparna på hennes blogg tycker jag att ni skall titta in där. Jag fick se dem live och det var svårt att slita sig ifrån dem.

Lördag:
På midsommardagen åkte vi ned till huset. Men vi var ganska trötta där på eftermiddagen så de blev en slappdag. Vädret var kanon.

Söndag:
Men till söndagen hade vi vilat upp oss så då körde vi på ordentligt. Vi började morgonen att måla det på ladan som var kvar, Erik målade ett fönster och jag en dörr. Vi var och handlade lite saker och så klippte jag gräset. Det är riktigt roligt att åka runt på åk gräsklipparen, och så kan man sola samtidigt :) Dock gick den sönder, men det var inte jag utan Erik som körde sönder den. Så jag fick klippa lite med den vanliga gräsklipparen också. Passade även på att göra i ordning i grönsakslandet, det var lite som inte kommit upp sen förra gången jag sådde så jag sådde lite nya frön där. Medan jag gjorde allt det här :) var Erik nere i ladan och grejade med golvet. Innan vi satte och ned och åt en god grillad middag var jag ute och sprang en runda. Framåt kvällen drog det in mörka moln och åska, så då höll vi oss inne.

Måndag:
Var inne på skolan som jag skall jobba på till hösten och pratade lite med rektorerna ang hur min tjänst skall se ut, det kändes bra. Annars har Erik jobbat idag så jag och Ester var själva i huset. Vädret har varit kanon så vi har suttit ute en del och läst samt städat lite inne. På kvällen kom mina föräldrar och hälsade på. Vi grillade och satt ute hela kvällen, pappa och jag spelade några omgångar kubb. Lite senare kom även Eriks brorsa Olof.

Tisdag:
Erik jobbade även idag så förmiddagen tillbringade jag tillsammans med min föräldrar. Vi åkte runt och kollade lite i olika möbelbutiker, bla Norrgavel och Svenssons i Lammhult. Eftermiddagen tillbringade jag i solen på altanen med en bok och en hel hög "hus och hem" tidningar. När Erik kom hem körde vi upp till Göteborg, då han skall jobba där resten av veckan.

Blev en himla massa text... men men så är det ibland. Får som sagt göra ett tillägg med bilder om några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!