SIDOR

11 april 2008

Gammalt blir nytt...

Vi ska ha ett hållbarthets tema på jobbet där eleverna i årskurs 6-9 ska få skapa nytt av gamla ting. Jag har därför ikväll testat att sy om en av min pappas gamla skjortor så att den passar mig, som lite inspiration för eleverna.

Så här såg den ut innan...
...och så här blev den när jag varit framme med sax, resårband och symaskin!

Ärmarna klipptes av, skjortan syddes in lite i sidorna och sedan sydde jag fast resårband på axlarna och under bysten för att "dra in vidden lite". Jag är nöjd med resultatet, och det kommer garanterat att bli fler liknande projekt. Min sambo har några snygga skjortor jag skulle kunna tänka mig sätta saxen i :)Tog faktiskt inte mycket längre tid än 1 timme från att jag började till det färdiga resultatet.

Nu ska jag virka kanten runt västen som jag skrivit om i tidigare inlägg... sen är den oxå färdig. Bild kommer troligen under helgen!

8 kommentarer:

  1. underbart fin!! ännu en grej som jag skulle vilja ha. Verkligen jättesnyggt Jenny:) pussar & kramar

    SvaraRadera
  2. Så enkelt och snyggt! Mycket inspirerande jenny! Skall bli spännande att se västen snart också! kram Angelina

    SvaraRadera
  3. Kul Jenny! Jag blir jätteinspirerad till att fynda imorgon på loppis! Ska bli jättekul!

    SvaraRadera
  4. Ännu ett snyggt klädesplagg som jag skulle kunna tänka mig att vilja ha! :-) Puss o kram!

    SvaraRadera
  5. Fint, roligt att skjortan kom till användning på nytt sätt! Kram.

    SvaraRadera
  6. Hej tjejen, kul och fint det blev!! Hmmm ska nog på besök i pappas garderob snart, skulle jag använda Jeppes skjortor skulle det bli tajta toppar till mig... ;-)
    Skönt att se att någon gör det vi (jag) andra pratar om!!! Kram

    SvaraRadera
  7. Vad fin min skjorta blev, jag tror jag vill ha den tillbaka. haha!

    SvaraRadera
  8. Vilken bra id� Skulle kunna t�nka mig att testa den i skolan. Har du funderat p� att l�gga ut en arbetsbeskrivning p� lektion.se som eleverna sj�lva kan f�lja?

    H�lsningar Lisa

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!