SIDOR

4 april 2008

Första paret ut

I Barbros sockklubb som jag är medlem i var dessa monkeys första månadens mönster. Garnet man fick till var ett melerat, men eftersom jag tycker mönstret på sockarna är så fint valde jag att göra dem i ett enfärgat garn istället. Garnet är i en väldigt fin grön färg av Trekking, ett garn som jag skarp gillar och varmt kan rekomendera. Sockarna har varit mycket roliga att göra och det går fortare än vad jag från början trodde... jag lärde mig mot förmodan faktiskt mönstret utantill efter en stunds stickande.



I morgon ska jag påbörja västen som jag skrev om i förra inlägget. Måste bara tillägga att jag är stolt över mig själv att jag faktiskt färdigställde det påbörjade projektet med sockarna innan jag började ett nytt. Men som sagt det ska bli riktigt roligt att börja på västen nu... kanske blir det
t om en stickad provbit ikväll:)

7 kommentarer:

  1. WOW! Nu blir jag avundsjuk! Vad fina de blev! Det där mönstret får jag nog låna av dig, ser kul ut.

    Visst är det häftigt när man börjar fatta hur mönstret hänger ihop och sedan bara kan man det utantill!

    Konstigt att man så fort man är klar med en sak vill påbörja något nytt, det är bara svårt att sitta med tomma händer. Eller hur?

    Ses på måndag!

    SvaraRadera
  2. Ohh vad snygga, såna vill jag ha :)

    kramkram Bella

    SvaraRadera
  3. Så fina de blev, ser sköna ut också.

    SvaraRadera
  4. Galet snygga! Jag önskar att jag kunde sticka så! :)
    Har lagt till dig bland mina länkar nu så att jag kan komma hit ofta och beundra dina verk!

    SvaraRadera
  5. Vad fina sockorna blev - vilka ska du göra nästa gång tro? / Petra

    SvaraRadera
  6. Så fina dina sockor är, vacker färg! Har du fått besked av Anni att intervjun är inställd på torsdag? Har inte fått svar från henne och blir lite orolig att ni inte fått mitt meddelande. Snälla du, kan du skicka vidare till de andra, jag har inte deras mail. Tack!

    SvaraRadera
  7. Så fina sockarna blev. Jag är också med i sockklubben.Hoppas ha mina färdiga om någon dag.Jag stickar i flerfärgat garn och tycker som du att mönstret inte syns så bra då.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!