SIDOR

6 september 2013

Staketbygget fortsätter


Förra helgen var mormor och morfar här på besök. Morfar hjälpte till med staketet och så klart skulle även E hjälpa till. Titta så fint han hjälper till att hålla ribban på plats! Det regnade i stort sett hela lördagen, men vi är glada för allt regn som kommer. Det var nämligen så förra fredagen att vårt vatten tog slut här... Så den senaste veckan har vi fått hämta vatten hos våra grannar. Nu är det igång här igen men det är fortfarande ont om vatten så här får det snålas ordentligt.

I veckan har det varit helt underbart väder. På kvällarna har mannen och E varit ute och fortsatt med staketet. När jag kom ut för att kolla och fotografera lite kom E fram till mig och sade att jag också fick hjälpa till, han skulle köpa en skruvdragare till mig :-) Vad jag önskar att jag kunde vara med mina killar och skruva, men det får bli nästa år... det ska ju bli staket runt trädgårdens andra sidor också.

  

 
Snickarbyxorna på!


Det börjar bli svårt att se fötterna för bulan nu, snart bara sex veckor kvar. I onsdags var det stängt på förskolan så mannen var föräldraledig så jag fick ha båda mina killar hemma. Vi hade även tid på tillväxtultraljud då. Så nu beräknas bebis väga 2100 g, fortsätter det så borde det bli en lite större bebis än vad E var när han föddes.  

1 kommentar:

  1. Har ni bara räknat hur många bräder det är?.... Nästa år får du väl vara med och måla dem, Om nu ska måla dem vill säga...
    usch för att vara utan vatten...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!