SIDOR

2 juni 2013

Fluga/rosett med vågig effekt

Här kommer ännu ett mönster på en accesoar till de virkade bläckfiskarna. Det här är inte mitt egna mönster utan en översättning från ett danskt mönster vi fått tillåtelse till att använda.

Som vanligt har jag använt garn Mandarin petit och virknål 2,5.

Lägg upp 25 lm + 1 lm till att vända med.

Varv 1: 1 fm i varje lm = 25 m + 1 lm till att vända med. Byt färg, gärna i den lm som det vändes med.

Varv 2: virka 25 fm i bakre maskbågen + 1 lm till att vända med.

Varv 3: virka 25 fm i bakre maskbågen + 1 lm till att vända med. Byt färg, gärna i den lm som det vändes med.

Varv 4:  virka 25 fm i bakre maskbågen + 1lm till att vända med.

Varv 5: virka 25 fm i bakre maskbågen+ 1 lm till att vända med. Fäst ändarna och sy ihop kanterna. Lägg sömmen mitt bak och använd den långa änden till sy ihop rosetten/flugan på mitten och för montering på bläckfisken.

På den gröna flugen/rosetten har jag bara virat garnet runt i mitten medan på den polkagrisrandiga virkade jag några lm att vira runt.

Hoppas ni har användning av mönstret. Lämna gärna en kommentar :-)

1 kommentar:

  1. Many thanks for writing. All the responses are
    in the video ... watch very carefully and you will certainly be printing labels in
    no time! Many thanks for visiting!

    Look into my weblog: xerox phaser 8560 ink

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!