SIDOR

9 maj 2013

Retrojeansen

E två år i retrobyxorna


I eftermiddags skickade jag iväg min lille kille mot mormor och morfar, de mötte upp på halva vägen så fick E åka med dem sista biten ner. Och följa med på kalas fick han göra ikväll också. Retrojeansen som jag sydde förra våren åkte på och även en tröja som syddes vid ungefär samma tidpunkt fungerade fortfarande. Det är härligt när man kan anpassa kläderna så att de passar extra länge. Det finns inga "köpekläder" från förra våren som han fortfarande kan han... och som ni ser på översta bilden finns det fortfarande en bit längd kvar i byxorna. Perfekt helt enkelt med lång användningstid!

E ska vara hos mormor och morfar några dagar, även moster kommer ner dit för att få umgås med honom. Mannen får hjälp av sin bror här så de ska fixa med veden under de här två barnfria dagarna. Själv får jag väl fortsätta ligga i soffan och virka bläckfiskar. Jag har virkat färdigt en till, som jag just nu håller på att skriva rent mönstret på. Sen kommer ni få se den också här på bloggen.

E ett år i samma retrobyxor ;-)


1 kommentar:

  1. Tack för lånet av världens goaste kille. Kram från mormor!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!