SIDOR

5 januari 2013

Tröjor och liten bestämd kille

Sedan jag fick hem det här svarta tyger med flerfärgade stjärnor har jag tänkt sy en tröja till vår E. Jag valde att göra med svarta detaljer till honom, och jag tycker det blev riktigt snyggt! Blev även två stycken tröjor med röda detaljer, en beställning till två bröder. 

Men när jag visar den nya tröjan för sonen skakar han på huvudet och säger nejnejnej... men sen får han syn på den gröna tröjan med fordon, då utropar han TRAKTOR... jajaja! Och den tröjan som inte ens är till honom. Så nu återstå att se om man kan få på honom den nya stjärntröjan. Att han skulle bli envis och bestämd kunde jag väl gissa men att det skulle börja såhär tidigt trodde jag inte riktigt.


Julledigheten startades med sjukstuga här hemma, jag fick skölja mina bihålor några dagar innan jul, och nu avslutas ledigheten på samma vis. Men den här gången är det sonen och mannen som är sjuka. Förkylning och feber och sonen har även fått magsjuka. Jag gör vad jag kan för att klara mig ifrån båda sjukorna. Som tur väl är har vi haft nästan två veckor friska här, vilken behövdes efter en höst med mycket sjukdomar. Vi har umgåtts mycket hela familjen, grejat med renovering här hemma och bara varit, så härligt! Jag har inte haft så mycket tid vid maskinerna med har däremot lagt en del tid på att göra i ordning i syrummet. Så mycket snart är det helt färdigt där uppe, både i syrum och övriga övervåningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!