SIDOR

1 december 2012

Dalahästar

Ett av mina senaste tyginköp är de här underbara tygerna med dalahästar. Ju mer jag syr i dem, ju fler snygga kombinationer ser jag framför mig. Roligt eftersom jag har en del beställningar till i det här tyget som ska sys den närmsta tiden. Vilka sex olika färgställningar som tyget finns i kan man se på den nedersta bilden. Vilken är din favorit? 

Tröja sydd i det marinblå/turkosa trycket, svart/vit randiga ärmar till. En riktigt "LADYJEN BARNKLÄDER" tröja helt enkel. Svarta detaljer, nytt på mina senast sydda plagg är även att jag bandkantat nederdelen på tröjan eller klänningen. Tröjan är sydd i storlek 86/92 och är en beställning ihop med filten på bilden nedan. 



Filten har en baksida av tjock härlig marin/turkos randig velour, och filten är kantad med svart precis som tröjan. En liten extra rolig detalj på filten är att det är en matchande turkos knapp. Detta fungerar som en upphängning om man vill det, eller så kan man sätta fast filten i vagnen eller varför inte hänga fast nappen i filten. Om inte är det en snygg detalj helt enkelt! 



En klänning i det lila dalahästtyget har det blivit också, så klart har även den här svart/vit randiga ärmar. 
Precis som tröjan har klänningen svarta detaljer vid ärm, hals och avslut. Beställning som är sydd i storlek 122/128.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!