SIDOR

23 oktober 2012

Röda och svarta stjärnor!

Här kommer en liten uppdatering på vad som sytts den senaste tiden. Får väl erkänna att det är så mycket lättare att uppdatera med nya saker på fb-sidan än vad det är här på bloggen. Och sen får jag så mycket mer respons där, vilken så klart påverkar. Det som däremot är mycket roligare med bloggen är att man kan skriva ner lite saker som är roligt att komma ihåg... har ju bloggat i flera år nu så det finns en del inlägg att minnas tillbaka med.

Det har helt klart varit det svarta och röda stjärntygerna som varit populära här den senaste tiden. Det har blivit muddbyxor till vuxen med matchand mössa. Provade just de här byxorna själv innan jag skickade iväg dem, och jag är så sugen på ett par till mig. Får kanske bli ett par sådana i julklapp till mig.  Mamman som beställde det här ville även att hennes flickor skulle matcha, så de fick varsin mössa i det röda stjärntyget.



 Den här svarta mössan var en beställning till en kille på E:s förskola. Jag såg killen springa runt med mössan när jag lämnade E på föris i går, och han var så söt i den!

Den här bodyn är ju inte sydd i ett stjärntyg, men det är ju röda robotar... eller utomgjordingar som något barn kallade det ;-) En beställning som också skickats iväg i dagarna.

Annars har det inte hunnit bli så mycket sytt i helgen för jag och E har varit hemma själva, mannen har nämligen varit iväg på jaktresa. Själv hade jag hyrt ett helt gäng "tjejfilmer" och tänkte mig att kvällarna, när E somnat, skulle tillbringas först i syrummet några timmar och sedan film och virkning i soffan. Men vår lille kvällspiggekille somnade inte förrens efter 22 någon av kvällarna så när jag fick lite tid själv orkade jag inte mer än att titta på film och äta godis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!