SIDOR

10 juli 2012

Galleri Glashuset

Här kommer ytterligare bilder i från årets Bergvecka. Jag försökte ta mig runt till så många olika platser och utställningar som det var möjligt och bilderna här nedanför kommer ifrån Galleri Glashuset. som ställde ut bröllopsfoton från olika tider, de flesta inlånade från bygdens folk. Även jag och mannen fanns med där från halva veckan. Glömde helt bort att jag skulle lämna in vårt bröllopsfotografi, men kom på det när jag var där och kollade.  Det visades även vintage festkläder och ett bord var uppdukat med bröllopstårta och bakelser.

Det var en riktigt rolig utställning, som föll mig helt i smaken. Det är roligt att se hur brudpar har sett ut genom tiderna, stilarna på framförallt klänningarna har skiftat rätt mycket.



En vägg fylld av bröllopsfotografier, en del av de äldre bilderna är målade.

Vintage festkläder på dockor eller hängande på galgar.



En annorlunda form av utställning. Gamla broderier hängande på tvättlinan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!