SIDOR

2 juli 2012

Bergveckan dag 3, MAZ art

Helgen har gått och vi är nu inne på tredje dagen under Bergveckan. Idag är det bilder från MAZ art som gäller. Tar man sig ner förbi kyrkan i Berg kommer man snart till MAZ arts fina lokal i gamla affären. Så fort jag går in där blir jag så inspirerad både när det gäller konsten men även den helt underbara lokalen som hon håller hus i. Kolla bara in de här bilderna så förstår ni vad jag menar.


Rött hus, med svarta och orange detaljer. Ovanligt och så snyggt!

Välkomnande.

Konstnärens mor hjälper till bakom disken. Här säljs bland annat godis och hembrakat surdegsbröd.

Surdegsbröd från Bjursjö.

Konstnären själv framför sina tavlor.






När man går upp för trappan möts man av den här charmiga formen på väggen.

En sådan här byrå skulle jag väldigt gärna vilja ha...

Ännu en sned vägg

Pelagonier på fönsterbrädan

Collage

 Det blev mycket bilder på lokalen och möblerna där, konsten tycker jag man skall åka dit och se med egna ögon. Det är helt klart värt ett besök! Glöm inte kika in här i morgon igen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!