SIDOR

31 juli 2011

Gröna moln och fikabesök

De två senaste eftermiddagarna har vi haft fikabesök här. I fredags hade vi besök av de förra ägarna från Öhr. Det är väldigt roligt att sitta och prata om hur det sett ut här innan och hur det fungerade på gården förut! Och igår eftermiddag hade vi besök av härliga kompisar som nyligen blivit fyra i familjen, de fick en liten E för sex veckor sedan. Mysigt med fikabesök!

Eftersom vädret inte var så bra fick vi duka upp inne i "vita rummet".Fick för några veckor sedan tag på en gul-vit prickig vaxduk som jag tycker är jätteläcker där inne. (Blev en grön-vit och beige-vit prickig också.) Gillar att det finns fina vaxdukar, finns ju inget som är mer praktiskt att ha på borden.


Ester softade på kökssoffan medans vi fikade. Har letat efter ett tyg att klä om kökssoffans sits med men har inte hittat något som både jag och mannen gillat. Provade att lägga dit en trasmatta vi hade hemma, om jag inte har helt fel tror jag att mannens farmor har gjort den, och det fungerade jättebra. Bara att ta bort och tvätta sen när det behövs! 

Dessa gröna molnbyxor med matchande dregellapp och (köpt) body hade E på sig igår, de syddes för någon vecka sedan samtidigt som jag sydde en present till E:s nyaste syssling. 

1 kommentar:

  1. Jätte söta gröna molnbyxor!!

    // Ann-Sofie & Elliot

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!