SIDOR

13 februari 2011

Tre år!

 Idag är det precis tre år sedan jag skrev mitt första inlägg här på LADYJEN bloggen. Vad fort tiden har gått, men ändå känns det som riktigt länge då det har varit tre mycket innehållsrika år! Här kommer lite om vad som hänt här under dessa tre år...

Det har tovats ett antal innetofflor i olika utföranden, en del med knappar och virkad kant andra med motiv på. Det har också blivit en del sittunderlägg, med och utan volangkant. Jag har även gjort en del projekt i lite hårdare material, tex rabarberbladen i betong på bilden nedan.

Det har stickats och virkats en hel del, några tröjor har gjorts i olika storlekar. Men det som stickats mest här hemma är absolut sockor, jag älskar att sticka sockor i olika mönster i tunt gärna egenfärgat garn!

Sen är det ju barnkläderna som tagit upp mycket av min kreativa tid. Det har blivit bland annat tröjor och klänningar, men framförallt muddbyxor i mänger av härliga tyger. I somras, under Bergveckan hade jag min första modevisning med underbart söta barn i LADYJEN-kläder. Jag har även stått på Höstmarkad i Öhr och Julmarknad i Öjaby. Skulle varit med på höstmarknaden i Öhr och Julmarknad på museet förra året men fick ställa in det pga pyret i mage...


Även när det inte gäller LADYJEN projekt har det hänt en del under de här åren. Jag har tagit lärarexamen, fick mitt första "riktiga" lärarjobb på en skola i Göteborg. För lite väl två år sedan hittade vi vårt drömhus, flytten gick från Göteborg till Småland våren/sommaren 2009. Vi tycker helt klart att vi bor i paradiset här, det är så fint! Renovering av ladan påbörjades direkt. Vi blev gifte oss i kyrkan i byn och hade sedan en stor underbar fest med släkt och vänner hemma på vår gård. Jag fick nytt jobb hösten 2009 på en 7-9 skola i Växjö.

Våren 2010 skaffade vi får, fem tackor som sedan fick lamm. Nu är vi uppe i 15 livdjur och hoppas på dubbelt antal lamm i vår... det återstå att se om några månader.

Det har varit massor av snö båda vintrarna som vi har bott här, mer snö än vad vi kan minnas att vi varit med om tidigare. Kanske lite mer snö än vad vi ibland önskat, speciellt när mannen inte hunnit skotta färdigt innan det varit dags att ge sig ut igen. Men det blir ljust och fint av all snö.

Renovering har påbörjats lite smått, vi har med hjälp av en arkitekt gjort en planering på hur vi vill ha rumsindelningen i huset. Skafferiet och gästrummet är färdigt och groventrén är påbörjad.

Annars väntar vi på att Bulan på min mage ska växa sig stor, så att innehållet är redo att möta världen. Vi har nu gått 30 hela veckor. Fem veckor kvar att ligga, sen gör det inget om bebis väljer att komma.


4 kommentarer:

  1. Mycket som hänt! Och vad fin du är på bilden med magen! Jättesöt mage! :)

    SvaraRadera
  2. Ja,så fin! Och allt det andra också. Snart kommer vi och sjunger för både dig och lilla magen.
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedag! "Ligg lågt" så går 5 veckor snabbt som ett naffs. =)
    /Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vad fin du är och vad fort tiden går!!
    Vad kul det var att prata med dig. Vi hörs snart igen.
    Kramar
    Anni

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!