SIDOR

23 januari 2011

Inspiration och virkad barnfilt


De var den här bloggen, med bilderna ovan som inspirerade mig till att virka en barnfilt i mormorsrutor. De är helt underbara! Och jag känner bara att det måste bli fler i olika färger när jag är färdig med den jag håller på med.

Garnet jag beställde kom för en vecka sedan, blev Viking Björk tillslut (90% bomull, 10% merino). Ett härligt och mjukt garn. Dock är det mycket jobbigare att ligga och virka än att sitta, men det går i alla fall framåt... men jag har ju ingen brådska, ska ju ligga rätt många veckor till är det ju tänkt.

3 kommentarer:

  1. Blir spännande att se hur ditt blir. Ses snart hjärtat.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej hallå, jag hittade hit via Erika (jag har också jobbat på TC...) Din blog ser ju mycket trevlig ut så hit ska jag minsann titta in fler gånger! :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!