SIDOR

7 augusti 2010

Grannens spinnrock och kardmaskin

Tidigare i somras fick jag veta att en av våra grannar har en kardmaskin och spinnrock. och att de även är duktiga på detta hantverk. Jag blev då lovad att få komma dit i sommar och testa. Så igår satt jag under ett träd i deras trädgård med spinnrocken. Det var så klart svårt och den tråd jag lyckades spinna ihop blev mycket ojämn. Men eftersom jag fick låna hem dem så har även spunnit lite idag,och det blir bättre och bättre. Så roligt att lära sig något nytt!! Eftersom våra får snart skall klippas gäller det att jag lär mig så jag kan göra garn från våra egna får sedan, det hade ju varit häftigt... skall fortsätta imorgon, hoppas snart kunna visa upp ett färdigt nystan här.

4 kommentarer:

  1. Visst är det roligt att spinna!?

    SvaraRadera
  2. Ser häftigt ut, vad du är duktig hjärtat!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad häftigt! Det får du gärna lära mig sedan!!! Ha det underbart! Kram Anni

    SvaraRadera
  4. Hej tjejen,
    tänker på dig! Hur går jobbstart? Ringer i helgen.
    kram kram
    Anni

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!