SIDOR

17 juni 2010

Carpe diem

Carpe diem, fånga dagen eller ta tillvara på din dag är ett fint uttryck tycker jag som jag försöker att leva efter. Därför var det inget svårt val för mig när jag skulle...

Igår hade vi avtackning av en kollega i mitt arbetslag. Eftersom kollegan är svensk- och engelsklärare skulle vi alla i arbetslaget förbereda oss och läsa upp en text, dikt eller liknande som betyder något för oss. Eftersom jag uttrycker mig bäst med händerna blev det ett tovat sittunderlägg med "carpe diem" broderat på. Det uppskattades och invigdes tydligen redan inatt efter festen. Roligt när det man gör uppskattas. Kvällen var mycket rolig och bjöd både på högläsning, sång, sketch m.m

1 kommentar:

  1. Vilken fin present. Blev inte alla väldigt imponerade?!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!