SIDOR

16 december 2009

Mannens sockor är färdiga!

Sockorna har egentligen varit färdiga i någon vecka nu, men det har inte blivit av att jag bloggat dem. Nu när jag äntligen gör det tänkte jag även ta och berätta bakgrunden till att de gjordes.

Mannen och jag har nu varit tillsammans i många år, och även fast han har bett mig snällt och ibland även tjatat har jag inte tagit mig för att göra några sockar till han. Men under vårt bröllop hölls det ett tal där jag kände att nu kan jag inte smita undan längre...

Talet handlade om att vi hade TUR som träffat varandra och sedan räknades det upp olika anledningar till varför, där en av anledningarna var... " vilken tur för dig Erik att du aldrig behöver oroa dig för att bli frusen om fötterna. Du kommer alltid att ha raggsockar, hemmastickade och goa." Så nu hade jag inget val var bara att köra igång med stickningen.

Kan ju även passa på att berätta att fortsättningen var... " Det kan dock finnas en risk för att du kommer att få gå i hemmasydda kallingar med gröna elefanter på..." Vad det menade med det vet jag inte, men några hemmasydda kallingar har han inte fått... än ;-)

(Att jag har möjlighet att återberätta detta beror på att vi även fick talet i skriftlig form)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!