SIDOR

31 januari 2009

Tröst för en tygsamlare!

  • Tyg isolerar skåpet där det förvaras.
  • Tygköp håller konjunkturen igång.
  • Tygköp är billigare och roligare än psykoterapi.
  • Tyg behöver inte förvaras i kylskåp och inte tillagas för att njutas av.
  • Tyg behöver inte matas, snytas, bytas på eller motioneras.
  • Tygköp är inte omoraliskt, olagligt eller fetmande.
  • Tyg lugnar nerverna och tillfredställer själen.
  • Tyg är bra för att täcka tidigare tomma ytor, t ex strykbrädan, matrumsbordet, gästrummet...
  • Tyg tillfredställer din längtan efter skönhet och inspiration åtminstone fyra gånger; när du köper det, när du tittar på det, när du syr av det och när du använder den fantastiska sak det blev till sist.
  • Tyg är oftast billigare än bildelar, båtprylar, golfartiklar och fiskedon. Den som har mest tyg vinner !
  • Du får köpa mer tyg - det är du värd !

Fick den här listan av en arbetskompis för ett bra tag sedan, men hittade det när jag städade mitt skrivbord i fredags. Nu är det uppsatt i mitt syrum, så sambon har ingenting att säga till om när det gäller tygköp längre :)

2 kommentarer:

  1. Jag älskar det! Jag har också en sån lista nånstans.. hm.. den ska letas fram! Ser mkt fram emot vår utflykt tillsammans! kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!