SIDOR

19 oktober 2008

Garnfärgning

I torsdagskväll var jag och min härliga jobbarkompis kvar på jobbet några timmar och färgade garn med Kool-aid.

Jag har varit nyfiken på hur det fungerar sedan i somras, då jag faktiskt även köpte hem material till att testa.

Vi hade en riktigt rolig kväll och vi blev båda två nöjda med resultatet. Och ni som inte har testat än kan jag verkligen rekommendera er att göra det... tänk bara på att det behövs riktigt mycket färg för att det skall bli bra.

Mitt garn blev i färgerna "persika-hallon" och "hallon-krusbär".

2 kommentarer:

  1. Mmmm...persika-hallon och hallon-krusbär...Läckert! Alltså det var sååå kul! Vad kan vi mer hitta på att testa? Fast nu ska jag ju testa ditt strumpmönser...
    :)

    SvaraRadera
  2. Heja!!!
    Åhhhh vad kul ni verkar ha det, lite avundsjuk blir jag allt. Igår fick jag pelarborren till att fungera, det är ju trots allt bara höstlov snart och allt i slöjdsalen fungerar ännu inte. Massa regler och CE märkning :-(
    Vi ses snart!!!!
    Kramar
    Anni

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!