SIDOR

9 augusti 2008

Rabarberblad i betong

När jag var hemma hos mina föräldrar i somras testade vi på att göra rabarberblad av betong. Både jag och min mamma har under en längre tid varit sugna på att testa att göra sådana här. Självklart fick pappa också vara med på en hörna, vi behövde ju hjälp mig det tunga arbetet att röra ihop betongen :)

Så här blev de färdiga (när jag tog bilderna hade vi inte rikigt pillat bort allt blad från betongen... det var ett jobb som mamma fick göra sen)



Här kommer även lite bilder på hur det gick till under processen.

Pappa som rör ihop betongen.



Jag och mamma som håller på att kladda ut betongen. Eftersom min sambo är berökningsingenjör på bla betong var vi tvungna att använda oss av armering... hönsnät, för han trodde inte att det skulle hålla annars.

När de väl hade torkat några dagar var det dags att vända på hela betong klumpen och att peta bort rabarberbladet...


Vi blev alla riktigt nöjda med resultatet, nu hoppas vi bara att de håller oxå... annars skall sambo få sig en känga ;)

2 kommentarer:

  1. Faten är jätte fina och jag beundrar dem varje dag. Roligt att vi kom till skott att göra dem.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina rabarberblad ni gjort! Jag brukar låta dem stå med vatten i så släpper bladet lättare. När vi gjorda 25 till försäljning förra året fuskade vi lite försiktigt med högtryckstvätt. Hälsa sambon att hönsnät inte behövs. Mitt största fågelbad är nästan 1 meter på bredaste stället och max 1,5 cm tjockt och det har hållt i 2 år nu.
    Ha sköna sista dagar på sommarlovet!
    /Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!