SIDOR

9 mars 2008

Pulsvärmare med krås

Dessa söta pulsvärmare med krås gjorde jag i förra veckan när jag åkte tåg. De är stickade i drops alpaca med stickor nr. 2.5.

Mönster:
Lägg upp 30 maskor med enkelt garn av drops alpaca på stickor 2.5. Sticka 70 varv mosstickning, eller så många varv som du behöver för att pulsevärmaren ska räcka runt handleden. Maska av.

För att sticka den kråsade kanten plockas det upp 35 maskor på ena långsidan. Kanten stickas i rätstickning, öka genom att göra ett omslag mellan varje maska på vartannat varv. Gör ökningar på det här viset 3 gånger. Maska av.

Sticka en till på samma vis.

Montera ihop och fäst trådarna.

(Tips: sticka omslaget i bakre maskbågen för att undvika att det bildas hål vid varje omslag.)

3 kommentarer:

  1. Åhh vad fint garn :) ser fint ut Jenny!!

    SvaraRadera
  2. Jätte fina pulsvärmare! Bra att använda tiden på tåget till stickning.

    SvaraRadera
  3. ÅÅ vad fina!! Jag skulle vilja ha mig ett par sådana, skulle va superfint ju! :) Nu har jag hittat Ä, Å och Ö. haha! pusspuss syster.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!