SIDOR

11 november 2012

Kunskapsfestival!

Efter att ha legat sjuk i veckan var det så roligt att få komma iväg på kunskapsfestivalen, som har anordnats i vår by under helgen! Det har varit pyssel och hantverk av olika slag. I går var det bland annat kransbindning, julkortstillverkning, textiltryck, kuddtillverkning av trasmattor och en del sömnad som stod på schemat. Det dansades ringdans, något som verkligen uppskattades av min E. Dagen avslutades sedan med matlagningskurs för herrar med efterföljande herrmiddag, som min man var ansvarig för.
Kransbindning var något som lockade alla åldrar...

Så här blev min krans, jag blev jättenöjd!

Full aktivitet i textiltrycksverkstaden! Det trycktes på slipsar, gjordes tavlor och dukar. Själv roade jag mig med att göra ärtpåsar till min E, som han ska få i julklapp.
Idag har det varit annat hantverk som stått på programmet. På förmiddagen var det korvstoppning med efterföljande korvlunch. Och på eftermiddagen var det workshops i torrtovning, gaffelvirkning, knytning av nät och bandvävning. Vi var bara nere en runda i eftermiddag och fikade och då passade jag på att gaffelvirka och prova på att knyta nät. Vad roligt det är att lära sig nya saker!

Här är jag fullt koncentrerad på att knyta nät, med hjälp nära till hands.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!