SIDOR

9 maj 2012

Djungeldress och testkrypning av nya golvet


Den här heldressen sydde jag till E innan jul precis men det har inte blivit av att jag bloggat den. Så igår när E var uppe och provkröp det nya golvet passade jag på att fotografera honom lite. På det viset blir det ju även en liten tjuvkik på det nya golvet. Vi är jättenöjda och tycker det blir supersnyggt! Tillbaka till dressen då...
Det var ett litet experiment, visste att jag ville sy en heldress utan ärmar när jag köpte tyget men hade inte ritat något mönster. Jag lade då ihop mitt klännings- och muddbyxmönster och ritade om det till den här dressen. Visst finns det en del ändringar som behöver göras på mönstet men E är fin i sin djungeldress och vi har använt den mycket! Extra praktiskt är det såklart med mudden nertill, då kan man göra extra långa ben så att plagget kan användas länge... det finns många cm kvar att växa i den och ändå har han haft den i flera månader!  

Material:
Stretchfrotté i djungelmotiv

Mönster:
Mitt egna, behöver dock justeras lite innan jag är helt nöjd.

Bäst just nu:
Att jag ska ha lite pyssel med textiltryck och stickning/virkning här med några kompisar i eftermiddag.

Sämst just nu:
Skulle nog vara att det är svårt att pyssla när man ska ha koll på tre små killar som busar runt. Men vi får väl turas om att passa barn så alla hinner pyssla lite i alla fall. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!