SIDOR

1 oktober 2008

Redo för hösten

Idag har jag äntligen orkat mig upp ur soffan medan det fortfarande är ljust ute, så att det kunde bli en bild på mössan och vantarna. Mössan är stickad och sedan tovad i maskin, ett mönster jag även stickade lite efter förra året. Från början var inte tanken att den skulle tovas, men när den som färdig blev alldeles för stor, testade jag. Vilket jag är glad för idag. Den i stickad i rätstickning av två olika nyanser blått alpackagarn, gillar strukturen det blir skarpt. Har precis påbörjat en ny modell som är tänkt ska bli lite "pösigare". Vantarna är stickade efter Stickfrossas krulligavantar, fast jag har gjort lite förändringar. Även till dessa har jag använt två trådar alpackagarn.



Idag fick jag en rolig överraskning när posten kom, min vinst från Friskyfrog. Tack så mycket Friskyfrog disktarsorna är så fina så jag vet inte om jag nyter använda dem och sypåsen är jättesöt, ska nog hitta nåt bra att fylla den med. Bilden nedan är lånad från hennes blogg.

5 kommentarer:

  1. guu vilka fina vantar jenny!!!!

    SvaraRadera
  2. Härligt set du har gjort! Dina strumpor i förra inlägget är underbara! Vilken samling! Jag har mina på mig hela vintrarna!

    SvaraRadera
  3. Hej tjejen. Roligt att se livstecken från dig här på bloggen! Det är trist utan dig på jobbet. Lyllos dig som vunnit! Hoppas vi ses snart!

    SvaraRadera
  4. Glömde ju kommentera vilken härlig färg du valt till mössa & vantar!!!

    SvaraRadera
  5. Supersnygga vantar och mössan med är kanonfin, jättefin färg!!Blir avundsjuk! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar!