SIDOR

4 maj 2008

Hemlis 4


Nu har jag anmält mig till "hemlis 4" ... har tyckt det verkat så roligt och spännande tidigare när jag sett andra med sin hemlisar och hemlispaket. Så igår när jag såg att det var en ny omgång tvekande jag inte en sekund om jag skulle anmäla mig eller inte. Anmäl dig du också här!!!

Här nedan kommer jag att svara på hemlis-frågorna som hör till...

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Mina favorit garner är absolut ull och bomull. Men när det gäller ullen köper jag bara sådana som abolut inte är sticksiga, för detta är jag jättekänslig för, Alpacka är tex en stor favorit. När det gäller material som jag inte alls tycker om är det akryl.

2. Vilka är dina favoritfärger?
Jag har inte riktigt några favoritfärger, utan är nog en allätare när det gäller detta. Tycker att det beror mycket på vilket tillfälle och vad det är jag skall använda materialet till. Kan nog säga att jag gillar allt med färg:)

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Nej, det är det inte...

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Jag använder absolut helst trästickor. Vilken sort av stickor beror självklart på vad jag skall göra.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Jag har inte stickat så länge, men har stickat ganska så mycket de senaste åren (sedan jag började min slöjdutbildning). Är nog på en mittemellan nivå ungefär.

6. Dricker du kaffe? Te?
Dricker inte kaffe... men en kopp te kan vara gott ibland.

7. Är du allergisk mot något?
Är allergisk mot mjölk och nötter.

8. Vilken slags musik tycker du om?
Har inte riktigt någon favoritmusik utan lyssar på lite olika saker, gärna radion. Köper jag skivor är det ofta svenska artister. ( Fresten jag är en melodifestival diggare)

9. Favoritgodis?
Är en riktig godisgris! Eftersom jag inte tål mjölk kan jag ju inte äta mjölkchoklad, men en riktigt mörk chokladkaka eller varför inte saltlakris eller bilar eller nappar. Som ni förstår gillar jag det mesta när det gäller godis.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag håller på med lite av varje inom de mjuka materialen, bland annat virkning och sömnad.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Det skiftar, nu senast har jag varit inne i en "strumpstickningsperiod", om nu sådana perioder finns?

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej det gör jag inte. Men brukar köpa tidningar som inspirerar mig.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Inte just nu... men det kommer säkert någon ny idé snart!

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Använder gärna handledsvärmare. Mitt handledsmått är 16 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Ja det gör jag.

16. Stickar du sockor?
Visst gör jag det...

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Längd: 24 cm Omkrets: 22,5 cm

18. När fyller du år?
17 februari

19. Stickar du med pärlor?
Tycker det är roligt att sticka med pärlor :)

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Den senaste tiden och fram till sommaren är och kommer det vara mest kurslitteratur. Annars kan det bli en och annan roman, men jag läser inte så mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!